Inscripcions obertes per a la TSIUC’16: “Catàleg de serveis a la universitat i la recerca”

Inscripcions obertes per a la TSIUC’16: “Catàleg de serveis a la universitat i la recerca”

Ja està disponible el programa i obertes les inscripcions per a la propera edició de la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC’16) que tindrà lloc el 29 de novembre a la Universitat de Lleida, sota el lema “Catàleg de serveis a la universitat i la recerca”.

Els serveis informàtics de les universitats realitzen funcions molt diverses relacionades amb les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC); són els responsables de dissenyar, planificar, administrar i assegurar les infraestructures i serveis tecnològics prestats a la comunitat universitària en els àmbits de la docència, recerca i la gestió administrativa.

L’evolució de la tecnologia sempre ha estat un dels seus desafiaments, tant amb l’objectiu d’impulsar-la com d’acompanyar-la. En aquest sentit, les universitats i centres de recerca ofereixen un catàleg de serveis orientats a satisfer la demanda i necessitats dels seus diferents usuaris.

El repte ja no és, però, a la tecnologia, sinó en el disseny i la definició de l’abast d’aquests servei i les condicions en què s’ofereixen i les interrelacions dins la institució per proveir d’aquests serveis. Com es crea un catàleg de serveis? Com es descriu el servei? És un catàleg de l’àrea TIC o hauríem de definir-lo com un catàleg de serveis de la institució? Com s’hi integren serveis compartits com els que ofereix el CSUC? Seria factible un catàleg comú de serveis que cada institució adaptés en funció de les seves necessitats?

En aquest context, a més, apareixen sovint dins les institucions diferents serveis a l’ombra (shadow IT), solucions pròpies que conviuen amb les corporatives. Aquesta pràctica comporta riscos com ara la manca de coordinació, l’increment de la despesa i, sovint, la vulnerabilitat dels serveis TIC. Quins són els detonants de la creació d’aquests serveis a l’ombra? Com es poden minimitzar des de cada organització?

El propòsit de la TSIUC’16 és mostrar les tendències en nous serveis i com s’afronta el repte d’oferir un catàleg de serveis per al conjunt d’usuaris d’una institució, bé siguin serveis propis com compartits. I, de l’altra, tractar els reptes als quals s’han d’enfrontar gestors i adminis­tradors de serveis TIC, com ara els serveis TIC a l’ombra.

Consulteu el programa i no oblideu inscriure-us!

Comparteix: